The Lord of the Rings: Gollum: GTX 1080 voor 1080p met gemiddelde kwaliteit

De nieuwe Lord of the Rings-game, The Lord of the Rings: Gollum, bevestigt wat we al wisten: de vereisten laten de meest gebruikte GPU’s op de markt buiten beschouwing. Als tot nu toe de GeForce GTX 1060 en zijn AMD-tegenhanger, de Radeon RX 580, de standaard waren om van nieuwe games te genieten, lijkt het er nu op dat het de GeForce RTX 2060 of zijn SUPER-variant zal zijn, wat een opmerkelijke verandering markeert ten opzichte van de branchetrend .

Op deze manier heeft Daedalic Entertainment al de vereisten van deze game onthuld, die in ieder geval de DirectX 11 API en de DirectX 12 API zal ondersteunen om te profiteren van de mogelijkheden van de krachtigste GPU’s op de markt. Zoals je hebt gezien, zijn de vereisten erg veeleisend, aangezien we beginnen met een NVIDIA GeForce GTX 1080 of GeForce RTX 2060 om van het spel te genieten.

Je moet niet vergeten dat deze game op 25 mei uitkomt. Dit zal zowel Next-Gen consoles als de vorige generatie bereiken. De Nintendo Switch-versie komt natuurlijk later.

The Lord of the Rings: Gollum - Dit zijn de vereisten voor pc

We beginnen met het besturingssysteem Windows 10 of 11 in de 64-bits variant. We gaan verder met een Intel Core i7-4770 of AMD Ryzen 5 1600 processor. De eisen komen met de reeds genoemde GPU’s: de GeForce GTX 1080 of GeForce RTX 2060. AMD grafische vereisten werden niet vermeld. Deze GPU’s zouden vergezeld moeten gaan van een royale 16 GB RAM en 45 GB aan ruimte. Misschien wel het ergste van alles, met deze hardware kun je alleen van het spel genieten met een resolutie van 1080p en een gemiddelde grafische kwaliteit.

Op deze manier zullen de GPU-vereisten strenger zijn als je op 1080p Ultra wilt spelen. Het is ook niet bekend of deze vereisten gelden voor het spelen met 30 of 60 FPS. Natuurlijk moeten we opmerken dat visueel… het niet helemaal voldoet aan deze eisen.

Minimale vereisten (1080p bij gemiddelde kwaliteit)

  • 64-bits compatibele processor en besturingssysteem
  • Besturingssysteem: Windows 10 of Windows 11 64-bits
  • Processor: Intel Core i7-4770 AMD Ryzen 5 1600
  • Geheugen: 16 GB RAM
  • Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 1080 of GeForce RTX 2060.
  • DirectX: versie 11
  • Opslag: 45 GB beschikbare ruimte

Hier zien we al iets merkwaardigs, en dat is dat de CPU-eisen nog steeds extreem laag zijn. We doorlopen een Intel Core i3-6100 of AMD Ryzen 5 2600 om de game in hoge kwaliteit met Ray Tracing uit te voeren. Dit alles met een resolutie van 1440p en zonder rekening te houden met de verversingssnelheid.

Hier hebben ze gevraagd om 32 GB RAM samen met een NVIDIA GeForce RTX 3080 GPU met NVIDIA DLSS-technologie geactiveerd in de kwaliteitsmodus.

Aanbevolen vereisten (1440p bij hoge kwaliteit met Ray Tracing)

  • Processor: Intel Core i3-6100 of AMD Ryzen 5 2600
  • Geheugen: 32 GB RAM
  • Grafische kaart: NVIDIA GeForce RTX 3080 (met DLSS in kwaliteit)
Ronald Bravenboer
Ronald Bravenboer

Hoi! Mijn naam is Ronald Bravenboer , ik ben 20 en ik hou van schrijven over technologie en games. Daarom doe ik deze blog om mijn kennis te delen.